میزان جوایز نقدی ششمین همایش مطالعات فیلم‌کوتاه تهران اعلام شد رهبر ارکستر ملی موسیقی اصفهان درگذشت + علت فوت ویژه برنامه‌های تلویزیون برای روز معلم + زمان پخش تصویر سعید آقاخانی پس از آسیب‌دیدگی در پشت‌صحنه سریال «نون خ ۵» + عکس داوری هیئت ۷ نفری برای جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی نظر هنرمندان درباره حذف بخش رقابتی جشنواره تئاتر رضوی نامش زنده است تا زبان فارسی زنده است | دکتر محمد معین از نگاه بزرگان به مناسبت زادروزش نوستالژی «حنا دختری در مزرعه» در شبکه یک + زمان پخش سریال «رخنه» جایگزین «نون‌خ» می‌شود + زمان پخش و بازپخش موضوع فیلم جدید کارگردان «باربی» چیست؟ ماجرای ورود ۲۴ تن کتاب خارجی به کشور صفحه نخست روزنامه‌های کشور - یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ هدیه تهرانی با «روز مبادا» به خانه‌ها آمد + زمان اکران آنلاین ۱۱ کنسرت پاپ در پایتخت + جزئیات «پدر خوانده ۳» به شبکه نمایش خانگی آمد دلیل ممنوعیت پخش سریال «حشاشین» در ایران چیست؟
سرخط خبرها

گفت‌وگو با عادل تبریزی، فیلم‌ساز مشهدی | مشهدی‌ها از «گیج گاه» استقبال خواهند کرد

  • کد خبر: ۱۵۰۴۰۶
  • ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶
گفت‌وگو با عادل تبریزی، فیلم‌ساز مشهدی | مشهدی‌ها از «گیج گاه» استقبال خواهند کرد
«گیج گاه» قرار بود در پاییز امسال روی پرده سینما‌ها برود، ولی اکران آن منتفی شد و همچنان خبری از نمایش عمومی این فیلم بعد از گذشت نزدیک به سه سال نیست.

به گزارش شهرآرانیوز؛ عادل تبریزی یکی از فیلم سازان جوان مشهدی است که فعالیت حرفه‌ای خود در سینما را با ساخت فیلم کوتاه آغاز کرد. او همچنین به عنوان دستیار کارگردان در چندین پروژه سینمایی مهم از جمله «حکم»، ساخته مسعود کیمیایی، «هرشب تنهایی» به کارگردانی رسول صدرعاملی، «نارنجی پوش»، ساخته داریوش مهرجویی، و «لانتوری» به کارگردانی رضا درمیشیان حضور داشت تا اینکه سرانجام در سال ۱۳۹۸ اولین فیلم بلند سینمایی اش را جلوی دوربین برد؛ فیلمی به نام «گیج گاه» که از حضور بازیگرانی، چون حامد بهداد و باران کوثری بهره گرفته و نخستین بار در سی ونهمین دوره جشنواره فیلم فجر اکران شده است.

«گیج گاه» قرار بود در پاییز امسال روی پرده سینما‌ها برود، ولی اکران آن منتفی شد و همچنان خبری از نمایش عمومی این فیلم بعد از گذشت نزدیک به سه سال نیست. تبریزی که در آخرین روز بیستمین دوره جشنواره فیلم فجر مشهد در سینما هویزه حضور پیدا کرده و به تماشای فیلم «غریب» نشسته بود، در گفتگو با شهرآرا درباره آخرین وضعیت اکران «گیج گاه» و مراحل تولید دومین ساخته سینمایی خود به نام «ستاره سینما» توضیحاتی ارائه کرده که در ادامه پیش روی شماست.

چرا بعد از گذشت نزدیک به ۳ سال از زمان تولید فیلم «گیج گاه»، این اثر هنوز به اکران عمومی نرسیده است؟

ما برای اکران عمومی فیلم «گیج گاه» با بدشانسی روبه رو شدیم. در ابتدا تصمیم داشتیم فیلم را پس از طی شدن مراحل تولیدش در نوروز ۱۳۹۹ روی پرده ببریم که کرونا در کشور شیوع پیدا کرد و سینما‌ها تعطیل شد. بعد از نمایش فیلم در سی ونهمین دوره جشنواره فیلم فجر، تصمیم داشتیم فیلم را در مهرماه امسال روی پرده ببریم، اما اتفاقات سیاسی و اجتماعی در کشور رخ داد که بازهم اکران «گیج گاه» را به تعویق انداخت. با وجوداین امیدوارم که «گیج گاه» زودتر رنگ پرده سینما‌ها را ببینند.

به نظرتان تاریخ انقضای نمایش «گیج گاه» نمی‌گذرد؟

خوشبختانه «گیج گاه» تاریخ انقضا ندارد، چون با یک نگاه انسانی از دریچه دهه ۷۰ به دنیای امروز می‌نگرد. داستان این فیلم از تمام وجود و احساس من برآمده است و وقتی بعد از مدت‌ها دوباره به تماشای آن نشستم، داستان فیلم برایم حتی نسبت به ابتدا جذاب‌تر شده بود. از این رو نگران تاریخ انقضای «گیج گاه» نیستم.

درباره حضور «گیج گاه» در جشنواره فیلم میلان ایتالیا بگویید. بازخورد‌ها چطور بود؟

«گیج گاه» حدود دو ماه پیش در جشنواره میلان اکران شد و جایزه بهترین فیلم را از آن خود کرد. این اتفاق برای خود من بسیار جذاب بود، چون فیلم به طور کامل در فضای ایرانی ساخته شده است و با نوستالژی‌های مردم ایران سروکار دارد و من فکر نمی‌کردم مخاطب خارجی بتواند با آن ارتباط برقرار کند.

پیش بینی شما از استقبال مردم مشهد در زمان اکران عمومی «گیج گاه» چیست؟

در ابتدا باید بگویم، من هر زمان فیلم کوتاهی ساختم دوست داشتم آن را در مشهد ببینیم و الان هم آرزو دارم در سینما آفریقا به تماشای «گیج گاه» بنشینم. من فکر می‌کنم گیج گاه از آن فیلم‌هایی است که مردم مشهد خیلی خوب با آن ارتباط برقرار می‌کنند، چون مردم شهرما از هر طیف و فرهنگی از پایین شهر تا بالای شهر، به سینما نگاهی نوستالژیک دارند که به نظرم این نگاه در شهر‌های دیگر ضعیف‌تر است.

اثر جدیدتان «ستاره سینما» در چه مرحله‌ای از ساخت قرار دارد؟

ما چندی پیش برای فیلم نامه «ستاره سینما» به تهیه کنندگی احسان ظلی پور پروانه ساخت گرفتیم، پیش تولید کار را شروع کردیم و با تعدادی از بازیگران هم قرارداد بستیم، اما زمانی که می‌خواستیم، مراحل تولید کار را آغاز کنیم با اتفاقات پاییز امسال روبه رو شدیم و از آنجایی که هر اتفاقی در کشور ما در طول تاریخ سینمای ایران از پیش از انقلاب تا به امروز می‌افتد، اولین ضربه را سینما‌ها می‌خورند. مراحل ساخت «ستاره سینما» هم متوقف شد تا ان شاءا... سال آینده بتوانم دوباره تولیدش را کلید بزنیم.

به نظرتان فاصله زیادی بین ساخت فیلم اول و دومتان ایجاد نشده است؟

فکر نمی‌کنم. چون من در این بین سریال «جناب عالی» را ساختم که تجربه خیلی خوب برای من بود. آن هم فضای کمدی اجتماعی سیاسی داشت. در واقع من در آن زمان حرف هایم را در قالب استوری منتشر نکردم و در قالب سریال پیش روی تماشاگران قرار دادم.

با توجه به صحبت‌های قبلیتان که به سختی ساخت فیلم در مشهد اشاره کردید آیا روزی در مشهد فیلم می‌سازید؟

من آرزو دارم که در مشهد فیلم بسازم و در خیابان‌های مشهد فیلم برداری کنم. ولی باید حمایت هم بشوم. زمان برگزاری سی ونهمین دوره جشنواره فیلم فجر، همه شهر‌های ایران از من دعوت کردند تا برای اکران «گیج گاه» به شهرشان بروم. در این بین تنها شهری که با من تماس نگرفت شهر خودم مشهد بود.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->